Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

ŠTO SU POUČAVALI: Martinac i Farocki

Dvostruki program o pedagogiji slika Ivana Martinca i Haruna Farockija povezuje međuigru udaljenih filmaša  u sobi za montažu na temelju njihove teorije umjetnika i filmskih radova. Martinčevim filmovima iz Kino kluba Split 1960-ih i zapisima o montaži supostavit ćemo Farockijev tekst “Što je soba za montažu” iz 1980. i galerijski rad za dva ekrana Sučelje iz 1995., koji zatvara filmsko stoljeće i najavljuje višekanalne videoinstalacije za druge dispozitive pokretnih slika.

19. prosinca 2017. u 20h u prostorijama kluba (Dom mladih) predavanje otvaramo Martinčevim 16-mm filmovima iz Kino kluba Split 1960-ih:

MONOLOG O SPLITU (1961.-1962., 7 min 21 sek)
MRTVI DAN (1965., 8 min 30 sek)
ŽIVOT JE LIJEP (1966., 10 min)
ATELIJER DIOKLECIJAN (1967., 7 min 30 sek)
SVE ILI NIŠTA (1968., 13 min).

http://arhiva.ivanmartinac.com

20. prosinca 2017. u 20h u prostorijama kluba prikazati ćemo Farockijev video rad SUČELJE (1995.)

Harun Farocki
SUČELJE (Schnittstelle, Section / Interface)
1995., video, boja, zvuk, 23 min

Muzej suvremene umjetnosti iz Lillea zamolio je Haruna Farockija da snimi video “o svojem radu”. Farocki je izradio instalaciju s dva ekrana koja je predstavljena 1995. godine u okviru izložbe “Svijet fotografije”. Film SCHNITTSTELLE nastao je iz te instalacije. Promišljajući Farockijevo dokumentarističko djelovanje, traga za odgovorom na pitanje što znači raditi s postojećim snimkama, bez stvaranja vlastitih, novih snimki. Naslov je igra riječi koja koristi dvostruko značenje riječi “Schnitt”, koja se odnosi i na Farockijevo mjesto rada, montažni stol, kao i na “sučelje čovjek-stroj”, pri čemu osoba računalom upravlja uz pomoć tipkovnice i miša.

 Tanja Vrvilo

Tanja Vrvilo, izvođačica je i koautorica eksperimentalnih kazališnih projekata, filmologinja i filmska kustosica. Studirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti i poslijediplomske studije filma na Filozofskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu. Osnivačica i umjetnička direktorica festivala o politikama filmskog kustosta Filmske mutacije: festival nevidljivog filma. Autorica je brojnih eseja i publikacija te predaje u područjima filmske, vizualne i izvedbene umjetnosti. Kustosica je mnogih redovnih i festivalskih filmskih programa u svijetu, s posebnim istraživačkim zanimanjem za filmske avangarde i japanski film.
Farockijev program ujedno je prolog jedanaestom izdanju Filmskih mutacija: Festivala nevidljivog filma u siječnju 2018. u Zagrebu i Rijeci, gdje ćemo prikazati 6-kanalnu videoinstalaciju PROŽDIRATI ILI LETJETI (FRESSEN ODER FLIEGEN / FEASTING OR FLYING, 2008.) Haruna Farockija i Antje Ehmann.

Program realiziraju Kino klub Split i umjetnička organizacija Film-protufilm, u suradnji s Harun Farocki Institutom i Antje Ehmann, te Platformom Doma mladih.

Uz potporu Ministarstva kulture RH, Hrvatskog audiovizualnog centra, Ureda za kulturu Grada Zagreba, Grada Splita – Službe za kulturu, HAVC-a i Zaklade Kultura nova.